• Fri frakt på alla prenumerationer
  • ingen bindningstid
  • Leveranstid 2-5 arbetsdagar

Vad kan jag ge för tillskott till mitt barn som äter en vegetarisk/vegansk kost?

Att äta mycket grönsaker, nötter, sojaprotein, baljväxter och vegetariska substitut till animaliskt protein har många hälsofördelar. Det gäller barn såväl som vuxna. Det man behöver tänka på som förälder till ett barn med vegetarisk eller vegansk kosthållning är att planera måltiderna lite mer noggrant. Detta för att säkerställa att de näringsämnen som det inte finns lika mycket av i en vegetarisk kost, eller är svåra för kroppen att ta upp, ändå täcks in.

B12, D-vitamin, Järn, Jod, Selen och Zink är tillskott som föräldrar till barn som är vegetarianer eller veganer behöver ha extra koll på.

Monkids Multivitamin Jordgubb, Monkids Multivitamin Apelsin och Monkids Tonår Apelsin är alla helt veganska multivitaminer. De innehåller alla dagdosen av D-vitamin i en gummy, B12, jod, selen, biotin, zink och flera andra vitaminer.

Välj någon av dessa produkter till ditt barn som äter en vegetarisk eller vegansk kost och som är i behov av tillskott. Det är extra svårt för kroppen att ta upp järn från vegetabiliska livsmedel (icke-hemjärn). Äter ditt barn en helt vegetarisk eller vegansk kost kan du kontakta BVC för att få hjälp med att göra en bedömning om ditt barn får i sig tillräckligt med järn via kosten eller skulle behöva tillskott. Du ska inte ge Monkids Järn Tonår till barn under 12 år utan att ha rådgjort med en läkare.

Loading