Order och leverans
Varför har jag inte fått min orderbekräftelse?
Om din order av någon anledning inte har gått igenom i Klarna så skickas ingen orderbekräftelse. Vi ber dig att se efter så att alla dina kontaktuppgifter överensstämmer i Klarna. När det är löst kommer din order att gå igenom och du får din orderbekräftelse från oss. Är det fortfarande problem vänligen kontakta [email protected] så hjälper vi dig.
Min order är borta eller försenad, vad gör jag då?
Kontakta [email protected] så hjälper vi dig att spåra din order och ser till att du får de produkter du har beställt.
Jag har beställt ett startkit, men inte fått någon orderbekräftelse eller inlogg till mina sidor. Vad gör jag nu?
Om din order av någon anledning inte har gått igenom i Klarna så skickas ingen orderbekräftelse. Vi ber dig att se efter så att alla kontaktuppgifter överensstämmer i Klarna. När det är löst kommer din order att gå igenom och du får din orderbekräftelse från oss.
Om du behöver återställa ditt lösenord till Mina Sidor och inte får det att fungera går det bra att maila [email protected] så skickar vi ett lösenord till dig.
Är det fortfarande problem vänligen kontakta [email protected] så hjälper vi dig vidare.
Vilka betalningssätt erbjuder ni?
Vi erbjuder betalning via Klarna.
Vilka leveranssätt kan jag välja
Vi erbjuder leverans med Postnord Varubrev Förstaklass.
Erbjuder ni fri frakt?
Ja, det är alltid fri frakt när du väljer att prenumerera på våra produkter. För engångsköp tillkommer en kostnad för frakt.
Kan jag spåra mitt paket?
Behöver du information gällande ditt paket kan du maila [email protected] så skickar vi en spårningslänk.
När det gäller prenumerationerna är första beställningen, med startkit inkl. glasburk spårbart. Refillpåsarna skickas som brev direkt till din brevlåda – dessa är inte spårningsbara.
Hör av dig till oss på [email protected] om du har frågor.
Jag vill reklamera/returnera en vara, hur gör jag?
Kontakt oss på [email protected] om du har en reklamation. Här kan du läsa vår returploolicy.
Om Monkids
Vilka är Monkids?
Monkids är ett litet familjeföretag från Småland som specialiserat sig på att göra goda och hög kvalitativa gummies. Vi är fem anställda som jobbar med stor passion och mycket hjärta. Vårt huvudkontor ligger utanför Gränna.
Vi grundades 2017 och har funnits på alla apotek, både på hyllan och online, sedan dess.
Var tillverkas era produkter?
Vi tillverkar alla våra vitaminer, mineraler och omega-3 i Sverige.
Hur kan jag veta att Monkids produkter innehåller vad de lovar?
Varför ska jag som kund välja Monkids framför andra kosttillskottsvarumärken?
Våra produkter
Var tillverkas Monkids?
Vi tillverkar alla våra vitaminer, mineraler och omega-3 i Sverige. Monkids Fiskolja tillverka i Kanada, men vi arbetar aktivt för att flytta hem produktionen till Sverige.
Varför innehåller Monkids socker?
Vitaminer, mineraler och omega-3 smakar inte gott naturligt. Då barn inte kan svälja kapslar och tabletter behöver de kunna tugga i sig tillskott de har behov av.
Vi har valt att dölja smaken av vitamin med socker då vi är mest trygga med något naturligt.
En gummy innehåller ett gram socker vilket motsvarar mängden socker i en tesked ketchup.
Monkids är kosttillskott, inte godis. Man ska alltid äta enligt rekommenderad dagsdos och i samband med måltid.
Hur mycket socker innehåller Monkids?
En gummy innehåller ett gram socker. Det motsvarar mängden socker i en tesked ketchup.
Var kan man köpa Monkids?
Monkids finns att köpa på alla apotek i Sverige, både online och på fysiska hyllan.
Finns såklart även på monkids.se.
Kan barn under 3 år äta Monkids?
Då barn under 3 år inte alltid har så god tuggteknik är åldersgränsen på Monkids just 3 år. Det finns inget farligt för barn under 3 år i Monkids.
Använder ni artificiella sötningsmedel?
Nej, vi använder inga artificiella sötningsmedel.
Är Monkids produkter veganska?
Alla Monkids produkter utom Multivitamin Barn Hallon är fria från gelatin. Monkids Multivitamin Hallon innehåller gelatin från nöt.
Monkids Fiskolja innehåller fiskolja och är därför inte vegansk, men fri från gelatin.
D-vitaminen i Monkids D-vitamin utvinns från fårull, men produkten är i övrigt vegansk.
Är era produkter gluten- och lakrosfria?
Ja, alla våra produkter är laktosfria och glutenfria.
Vilka av era produkter kan jag kombinera?
Barnsortimentet
Du kan kombinera alla våra produkter utom de som innehåller D-vitamin. Kolla gärna på FAQ-avsnittet om vanliga behov där du kan läsa mer om kombinationer utifrån behov.
Tonårssortimentet
Du kan kombinera alla inom detta sortiment. Kolla gärna på FAQ-avsnittet om vanliga behov där du kan läsa mer om kombinationer utifrån behov.
Gravida och ammande
Många väljer att kombinera Monkids Gravid med Monkids Järn Tonår.
Var kan jag smaka på era produkter?
Här finns alla våra smakprover att beställa. Här står du för en kostnad som motsvarar frakten.
Du kan även fråga på ditt närmsta apotek där de enkelt kan beställa hem smakprover av Monkids gratis.
Vilka vitaminer kan jag ge mitt barn?
Mitt barn petar i maten
Jag vill ge mitt barn D-vitamin
Mitt barn äter inte fisk
Jag vill boosta mitt barns immunsystem
Om din order av någon anledning inte har gått igenom i Klarna så skickas ingen orderbekräftelse. Vi ber dig att se efter så att alla kontaktuppgifter överensstämmer i Klarna. När det är löst kommer din order att gå igenom och du får din orderbekräftelse från oss.
Om du behöver återställa ditt lösenord till Mina Sidor och inte får det att fungera går det bra att maila [email protected] så skickar vi ett lösenord till dig.
Är det fortfarande problem vänligen kontakta [email protected] så hjälper vi dig vidare.
Mitt barn har problem med växtvärk
Jag vill ge min tonåring tillskott
Min dotter han mens och är trött
Mitt barn behöver extra järn
Jag vill ge min tonåring eller mitt barn magnesium
Mitt barn idrottar mycket
Jag är gravid/ammar och behöver extra järn
Jag är vuxen och vill ta era tillskott
Om prenumeration
Hur börjar jag prenumerera på Monkids?
Att prenumerera på Monkids är enkelt!
- Välj prenumerationsalternativet på den produkt du önskar prenumerera på.
- Välj hur ofta (eller sällan) du vill ha påfyllning.
- Lägg sedan i varukorg. För de produkter som levereras i en refillpåse kommer en glasburk med ett barnsäkert lock kostnadsfritt med i första beställningen.
- Burkar/påsar kommer därefter direkt i brevlådan enligt det intervall du valt.
Fri frakt på både startkit och påfyllningar, ingen bindningstid och alltid bättre pris än att göra engångsköp!
Kan jag ha flera prenumerationer igång samtidigt?
Kontakta [email protected] så hjälper vi dig att spåra din order och ser till att du får de produkter du har beställt.
Skillnad mellan prenumeration och engångsköp?
Engångsköp – för dig som vill testa eller köper ibland
Ett engångsköp av Monkids innebär att du köper en burk/påse vid ett tillfälle. Köpte du en påse kan du köpa till en glasburk eller förvara påsen med en klämma utom syn- och räckhåll för barn.
Prenumeration – spara mer än 25% varje påfyllning
När du prenumererar på Monkids får du löpande påfyllning av den produkt du önskar – direkt i brevlådan. Har du valt en produkt som levereras i påse medföljer en kostnadsfri glasburk vid din första beställning.
Vi vill erbjuda våra återkommande kunder det lilla extra – därför är varje prenumerationspåfyllning mer än 25% billigare än engångsköp. Dessutom är det är fri frakt, ingen bindningstid och lätt att ändra och pausa.
Kan jag ha flera prenumerationer med olika påfyllningsintervall?
Självklart går det!.
Hur ofta vet jag behöver påfyllning?
Alla våra produkter, utom Järn Barn, innehåller 60 gummies/förpackning.
Sen får du själv räkna ut utifrån hur många barn som äter och vilken rekommenderad dagsdos det är på produkten.
Hör av dig till oss på [email protected] om du vill ha hjälp.
Är det någon bindningstid?
Nej, vi har inte någon bindningstid på vår prenumeration.
Erbjuder ni fri frakt?
Ja, det är alltid fri frakt när du väljer att prenumerera på våra produkter. För engångsköp tillkommer en kostnad för frakt.
Kan jag spåra min påfyllningsorder?
Behöver du information gällande ditt paket kan du maila [email protected] så skickar vi en spårningslänk.
När det gäller prenumerationerna är första beställningen, med startkit inkl. glasburk spårbart. Refillpåsarna skickas som brev direkt till din brevlåda – dessa är inte spårningsbara.
Hör av dig till oss på [email protected] om du har frågor.
Hur betalar jag för min prenumeration?
Det sker automatiskt via Klarna.
Varför kommer vissa produkter i burk fast jag prenumererar?
Vissa produkter är så nya att vi ännu inte hunnit ta fram refillpåsar.
För vissa produkter har det kommit önskemål från er som kunder om att kunna prenumerera. Då har vi gjort det möjligt att prenumerera på burkar (för att erbjuda ett bättre pris).
Målet är att alla prenumerationsprodukter ska levereras i smarta refillpåsar.
Kontakt
Jag vill samarbeta med Monkids
Vad kul. Maila [email protected] eller kontakta oss på DM på Instagram.
PR & event
Kontakta [email protected] så kikar vi på roliga möjligheter tillsammans.
Sponsring
Kontakta [email protected] så kikar vi på roliga möjligheter tillsammans.
Hur kommer jag i kontakt med er kundtjänst?
Maila [email protected] eller kontakta oss på DM på Instagram.
Jag vill jobba på Monkids
Vad kul att du vill jobba med oss. Just nu har vi inte några lediga tjänster, men du är välkommen med din spontanansökan till [email protected] så görs vi.